Základní principy osvětlování ve filmové tvorbě – Tomáš Pavelek
Tomáš Pavelek
Bakalářská práce
Základní principy osvětlování ve filmové tvorbě
Light sources and their use in cinematography practice
Anotace:
Tato práce, přibližná žánru manuálu s reflexí problému, se zaměřuje na úlohu světla ve filmové tvorbě jakožto základního nosného prvku jeho atmosféry. Uvádím příklady některých pojmů, kterýma se v práci zabývám: světelný poměr, světlo jako zdroj stínů, charakter světla, světelná perspektiva, teplota chromatičnosti, odraznost, pleťovka, osvětlování v klasické a digitální kinematografii. Zabývám se zde …víceAbstract:
This thesis is written in the genre of manual with reflection of a problem and focuses on the importance of light as one of the main aspects of filmmaking and as a main tool for creation of an atmosphere. That are examples of the key expressions, which are used and described in the text: light ratio, light as a source of shadow, characteristic of the light, light perspective, color temperature, reflectance …víceKlíčová slova
filmová technikaKlíčová slova
filmová technologieKlíčová slova
světlo ve filmuKlíčová slova
práce kameramanaKlíčová slova
osvětlovací technikaKlíčová slova
filmová tvorba
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 9. 2014
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/8608
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2014
- Vedoucí: Josef ŠPELDA
- Oponent: Jiří MACÁK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) In the license agreement the author has granted the following: b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Použití LED světelných zdrojů ve filmové a televizní osvětlovací technice
Marek Brožek -
Klasická prezentace filmového díla versus aktuální možné zobrazovací techniky z hlediska profese kameramana
Miloslav Pecháček -
Úloha kameramana v moderním loutkovém animovaném filmu
Ondřej Nedvěd -
Úloha kameramana v hraném filmu
Daniel Adam -
Kameraman a objektiv
Jan Skriečka -
Světlo jako dramatický výrazový prostředek kinematografického obrazu
Tomáš Pavelek -
Brno ve filmu - možnosti a uplatnění města ve filmovém průmyslu
Tereza Luzarová -
Product placement ve filmu LEGO příběh a LEGO Batman film
Dominik Moser