Rétorické figury a jejich význam v interpretaci barokní hudby – Jana Rambousková
Jana Rambousková
Bakalářská práce
Rétorické figury a jejich význam v interpretaci barokní hudby
Rhetorical figures and their significance in the interpretation of baroque music
Anotace:
Práce popisuje barokní poměry ve společnosti, dobovou interpretační praxi, souvislost mezi řečí a hudbou. Zaměřuje se na oblast barokní symboliky, význam intervalů a tónin v kompozicích barokních skladatelů. Obsahuje encyklopedický výčet hudebně rétorických figur.Abstract:
The thesis describes baroque social conditions, contemporary interpretation practise, connection between speech and music. The thesis focuses on the area of the Baroque symbolism, the meaning of intervals and tonalities. Also contains an encyclopedic overview of musical rhetorical figures.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10329
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2018
- Vedoucí: Ivo KAHÁNEK
- Oponent: Lukáš Klánský
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 2. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Klavír
Práce na příbuzné téma
-
Problematika interpretace hudby období baroka až klasicismu na staré a moderní nástroje
Dan Kalousek -
Duchovní hudba českého baroka a Lamentationes Jeremiae Prophetae Jana Dismase Zelenky z hlediska hudební interpretace
Marie MIKULKOVÁ -
Současná barokní interpretace
Markéta Čepická -
Problematika interpretace hudby období baroka až klasicismu na staré a moderní nástroje
Dan Kalousek -
F.A.Bonporti a jeho 10 Invencí op.10 se zaměřením na Invenci č. 3 F dur, její rozbor a způsoby interpretace
Sára Zemenová -
Instrumentální hudba baroka
Martin CHOCHOLOUŠ