Využití umbrella brandingu v podmínkách soukromých galerií v České republice – Alexandra Beloborodova
Alexandra Beloborodova
Master's thesis
Využití umbrella brandingu v podmínkách soukromých galerií v České republice
Umbrella branding in private galleries in the Czech Republic
Abstract:
Daná práce se zabývá zkoumáním modelu umbrella brandu a možností jeho uplatnění v podmínkách současného českého trhu s uměním, zejména komerčních galerií. Práce se věnuje otázkám brandingu galerií v celku a také aspektům, které z marketingového pohledu ovlivňují činnost kulturních organizací. Cílem práce je prostudovat z teoretického hlediska model umbrella brandu a vyhodnotit možnosti praktického …moreAbstract:
The purpose of this thesis is the research umbrella brand model and the possibility of its application in the current Czech art market, especially in commercial galleries. The thesis studies the umbrella brand concept in general and also focuses on its influence on cultural organizations. The thesis contains a terminological dictionary, which serves for a better understanding of the topic, and three …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87016
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2022
- Supervisor: Marek Prokůpek
- Reader: Lucia Horňáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87016
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
"Z bláta do louže, aneb keramická tvorba ladí s přírodou" Návrh a realizace výtvarných činností pro děti předškolního věku zaměřených na práci s keramickým materiálem s výstupem do exteriéru
Marie UHLÍŘOVÁ -
Land Art a jeho význam při práci s mentálně postiženými osobami
Pavel KŘIČEK -
Zkušenosti lektorů s prvky dramaterapie aneb Lze propojit kreativně-expresivní psychoterapii uměním s pedagogikou?
Jan Ráž -
Branding-its history and new challenges - Henkel AG & Co. KGaA, as an example of development and new challenges in branding
Eike Zawallich -
Green brands’ marketing strategies and their effects on green purchase intention: The case of Czech market
Ülkem Altunbulak -
Komunikační strategie Wannieck Gallery
Jitka Zaoralová -
Vliv Hanart TZ Gallery na recepci moderního čínského umění ve světě
Filip ŠTELMAK -
Soukromé galerie současného umění a jejich výstavní program
Aneta Změlíková