Tereza LECHNEROVÁ, DiS.

Bachelor's thesis

Nejčastěji využívané metody výuky u žáků s dyskalkulií na I. stupni základních škol

The most frequently used methods of teaching pupils with discalculia in primary school
Abstract:
V teoretické části jsme zpracovali témata úzce související s problematikou dyskalkulie. Vymezili jsme pojem dyskalkulie jakožto součást specifických poruch učení, a specifikovali jsme jednotlivé typy dyskalkulií. Pro ucelenost pohledu na problematiku jsme uvedli skutečnosti, které mají v procesu edukace žáků s dyskalkulickými obtížemi při vzdělávání nezastupitelné místo, vliv rodiny a kompetence školských …more
Abstract:
In the theoretical part [of this thesis], we assembled topics closely related to the problem of dyscalculia. We defined the term dyscalculia as part of a specific spectrum of learning difficulties, and specified different types of dyscalculia. For a comprehensive view of this problem, we listed factors that have an invaluable place in the process of educating pupils with dyscalculic difficulties, including …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ladislav Zilcher, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LECHNEROVÁ, Tereza. Nejčastěji využívané metody výuky u žáků s dyskalkulií na I. stupni základních škol. Ústí nad Labem, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta