The impact of interest rate marketization on the profits and risks of commercial banks in China – Ze Yang
Ze Yang
Master's thesis
The impact of interest rate marketization on the profits and risks of commercial banks in China
The impact of interest rate marketization on the profit model and risks of commercial banks
Abstract:
V procesu marketingu úrokových sazeb bude konkurence mezi bankami intenzivnější. Komerční banky se špatnou provozní výkonností, nízkou schopností řízení rizik a nedostatečnou hlavní konkurenceschopností čelí riziku eliminace. Proto je důležité studovat a analyzovat rozdíly v provozní výkonnosti a obchodních rizicích mezi velkými a malými bankami v rámci marketingu úrokových sazeb pro udržitelný rozvoj …moreAbstract:
In the process of interest rate marketization, competition among banks will become more intense. Commercial banks with poor operating performance, low risk management capability and insufficient core competitiveness face the risk of being eliminated. Therefore, it is important to study and analyze the differences in operating performance and business risks between large and small banks under interest …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88224
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2023
- Supervisor: Viktar Dudzich
- Reader: Ondřej Šíma
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
YANG, Ze. \textit{The impact of interest rate marketization on the profits and risks of commercial banks in China}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/47wvx4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88224
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Finance and Accounting
Theses on a related topic
-
Digital marketing as a tool to improve business performance
Viktoriia Dobrovolska -
Finanční analýza Československé obchodní banky a.s.
Miroslava Štěpánková -
Komparativní analýza Komerční banky, a.s. a Československé obchodní banky, a.s.
Martin Hudeček -
Hodnocení výkonnosti obchodních bank
Nicole Karešová -
Business plan – Utilizing the appeal of contact with farm animals as a source of sustainable business in the tourism industry
Ľubomír Kružliak -
Riziko investičního projektu malé obchodní firmy
Pavel Šedý -
Podnikateľské a finančné riziko MSP
Miroslav Špacír -
Project of Managing Credit Risk of the Selected Portfolio of the Bank Risk Exposures by using the Methods of Basel III.
Galina Saenko