Využití typologie osobnosti v emočním marketingu – Mgr. Magdaléna Zachová
Mgr. Magdaléna Zachová
Master's thesis
Využití typologie osobnosti v emočním marketingu
The usage of personality typology in emotional marketing
Abstract:
Diplomová práce pojednává o propojení typologie osobnosti a emočního marketingu. Teoretická část nejprve zobrazuje základní témata, která jsou stavebním kamenem druhé části práce. Emoční marketing, typologie osobnosti, neuromarketing a nákupní chování jsou čtyři oblasti teoreticky rozpracovány z hlediska jejich terminologie, druhů, specifikace a metod, a to celé v kontextu digitálního prostředí. Následující …moreAbstract:
The present master thesis deals with the connection between personality typology and emotional marketing. The theoretical part first shows the basic themes that are the building blocks of the second part of the thesis. Emotional marketing, personality typology, neuromarketing and buying behaviour are the four areas theoretically elaborated in terms of their terminology, types, specifications and methods …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/a56ry/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychológia trhu v hotelierstve/CR
Alžbeta Ľuptáková -
Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích
Zuzana Radová -
Úloha hudby v reklamě
Mária Žilecká -
Využití emočního apelu v reklamě - analytická studie - soubor kazuistik
Zuzana Radová -
Sociální reklama a její vývoj do současnosti
Natálie Bendlová -
Přesvědčování prostřednictvím emocí. Analýza konkrétní televizní reklamy zaměřené na děti mladšího školního věku
Petr Přikryl