Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis – Anastasiia Nasanovich
Anastasiia Nasanovich
Master's thesis
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Abstract:
Abstrakt Krizoví manažeři věří v hodnotu dobré předkrizové reputace. Předchozí pověst může chránit organizaci během krize. Tato diplomová práce se zaměřuje na vnímání a postoj spotřebitelů při zjištění, že se nechtěně účastnili skandálu Volkswagen Dieselgate. Výzkum také zkoumá, zda je náklonost ke značce faktorem při nákupu spotřebitelů ve chvíli, kdy společnost zasáhla rozsáhlá negativní mediální …moreAbstract:
Abstract Crisis managers believe in the value of a favourable, pre-crisis reputation. The prior reputation can protect an organization during the crisis. This thesis focuses on consumers perception and attitude when finding out that they were unwillingly participating in Volkswagen Dieselgate. The research also investigates whether the brand attachment is a moderator of consumer purchase intention …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/68931
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2017
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Marija Zlatić
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NASANOVICH, Anastasiia. \textit{Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2016. Available from: https://theses.cz/id/49i6hv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/68931
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Vliv TikToku na nákupní chování spotřebitelů a jejich vztah ke značkám
Quynh Trang Nguyen -
Nákupní chování čtenářů generace Y a jejich vztah ke značce CooBoo
Tereza Pecáková -
Chování zákazníka ve vztahu ke značce
Robert Henyš -
Mladí lidé a jejich vztah a loajalita ke značkám
Dominika Prchlíková -
Segmenty na českém automobilovém trhu ve vztahu ke značce
Sofie Krusová -
Chování spotřebitele ve vztahu ke značkám kvality potravin
Nikola Nevřivová -
Vztah mladých lidí ke značkám
Jana Klimentová -
Strategie pro změnu postojů zákazníků ke zvolené značce
Otakar Holubec