Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií – Bc. Pavla Suchomelová
Bc. Pavla Suchomelová
Master's thesis
Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií
Differences between phonological awareness and written expression relationships in children with typical writing development and dysgraphia
Abstract:
Úvod: Pojetí vývojové dysgrafie se napříč odbornou literaturou liší. Někdy je vnímána jako porucha jemné motoriky (české pojetí), jindy jako porucha hláskování, gramatiky a organizace myšlenek v textu anebo se nerozlišuje od dyslexie (zahraniční pojetí). Od rozdílného vnímání se odvíjí i nesoulad, zda se vývojová dysgrafie pojí s narušením fonologického povědomí či nikoliv. V zahraničí je dysgrafie …moreAbstract:
Introduction: The definition of developmental dysgraphia differs throughout the literature. Sometimes it is defined as a disorder of fine motor skills (Czech definition), other times it is characterized by problems with spelling, grammar, and organization of ideas in text, or it is included in the definition of dyslexia (foreign definition). This inconsistency in definitions results in controversy …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f39n0/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2023
- Supervisor: PhDr. Katarína Šafárová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Monika Nacházelová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SUCHOMELOVÁ, Pavla. \textit{Rozdíly mezi vztahy fonologického povědomí a psaným projevem u dětí s typickým vývojem psaní a s dysgrafií}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/4a6qs2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Psychometrické vlastnosti Škály hodnocení studenta a Rodičovského dotazníku jako pomocných nástrojů ke screeningu vývojové dysgrafie
Alžběta Muroňová -
Možnosti a meze pokročilých metod hodnocení a měření vývojové dysgrafie
Anežka Ondráčková -
Možnosti speciálně pedagogických intervencí u žáků se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností - dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie a syndromu ADHD
Jitka Vnoučková