The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis – Karolína Otipková
Karolína Otipková
Bachelor's thesis
The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis
The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of construction of ideal beauty in cosmetic advertisements in women's fashion magazines, namely in the British editions of the fashion magazine Elle and Vogue. In the theoretical part are explained key terms, such as discourse, discourse analysis and advertisement. The following part is about persuasive strategies that advertisements in the fashion magazines …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vytváření ideálu krásy v kosmetických reklamách v módních časopisech pro ženy, konkrétně v britských vydání časopisů Elle a Vogue. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy, jako je diskurz, diskurzivní analýza a reklama. Poté jsou definovány přesvědčovací strategie, které reklamy využívají. Práce se zaměřuje jak na vizuální efekty, tak na verbální …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
OTIPKOVÁ, Karolína. \textit{The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2017. Available from: https://theses.cz/id/4bpiaf/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Otipková, Karolína. The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis. Zlín, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration