Karolína Otipková

Bachelor's thesis

The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis

The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the issue of construction of ideal beauty in cosmetic advertisements in women's fashion magazines, namely in the British editions of the fashion magazine Elle and Vogue. In the theoretical part are explained key terms, such as discourse, discourse analysis and advertisement. The following part is about persuasive strategies that advertisements in the fashion magazines …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vytváření ideálu krásy v kosmetických reklamách v módních časopisech pro ženy, konkrétně v britských vydání časopisů Elle a Vogue. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy, jako je diskurz, diskurzivní analýza a reklama. Poté jsou definovány přesvědčovací strategie, které reklamy využívají. Práce se zaměřuje jak na vizuální efekty, tak na verbální …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dita Trčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Otipková, Karolína. The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis. Zlín, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration