Vizuální román v kontextu japonské společnosti – Bc. Julie Doleželová
Bc. Julie Doleželová
Bachelor's thesis
Vizuální román v kontextu japonské společnosti
Visual novel in the context of Japanese society
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vizuální román, tedy formát digitální hry, který v Japonsku vychází v hojném počtu a u cílové skupiny hráčů je populární, na Západ ovšem v oficiálním překladu téměř vůbec neproniká. Cílem práce je vizuální román popsat, stanovit, co je pro něj typické a jak je možné ho definovat. Následně se práce za pomoci analýzy dostupných zdrojů snaží vysvětlit, proč je tento …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the visual novel, a format of digital games, which is produced in Japan in large numbers and is popular among the target group of players, even though there are not many official translations in the West. The aim is to describe visual novel, to determine what is typical for it and how it can be defined. Subsequently, by analyzing available resources, the work aims to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 7. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uqdhv/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2016
- Supervisor: Mgr. Marek Mikeš
- Reader: Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Japanese Language and Culture