Profesní orientace osob se zrakovým postižením – Bc. Lukáš Kabátek
Bc. Lukáš Kabátek
Master's thesis
Profesní orientace osob se zrakovým postižením
Professional orientation in visually impaired
Abstract:
Práce se věnuje problematice profesní orientace osob se zrakovým postižením, je rozdělena do čtyř kapitol. Tři kapitoly jsou teoretické, jedna praktická. Teoretická část vymezuje zrakové postižení, věnuje se možnostem vzdělávání osob se zrakovým postižením. Zabývá se dále společenským uplatněním osob se zrakovým postižením, a také vlivem klíčových kompetencí na kvalitu života. Praktická část zjišťuje …moreAbstract:
The work deals with the problem of professional orientation of visually impaired people and it is divided into four parts. Three parts are theoretical, one practical. The theoretical part defines visual impairment, deals with the educational possibilities of visually impaired people. It also analyses chances and position of visually impaired people in the society and works with the key competences …moreKeywords
Klíčová slova zrakové postižení kombinované vady vzdělávání individuální vzdělávací plán poradenství kvalita života pracovní uplatnění zákon o zaměstnanosti klíčové kompetence. Key words visual impairment combined handicaps education individual plan for education consultancy quality of life job placement the law of employment rate key competences.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j9p2k/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2009
- Supervisor: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Rozvoj komunikativní, sociální a personální klíčové kompetence v mateřských školách
Romana Fraňková -
Klíčové kompetence a jejich pojetí u učitelů primární školy
Martin Ptáčník -
Vliv simulační výuky studentů oboru Zdravotnický záchranář a dalších nelékařských oborů na klíčové kompetence
Andrea Hudáčková -
Komunikativní klíčová kompetence a příležitosti k jejímu rozvíjení ve výuce vlastivědy
Barbora Šicová -
External Just Transition An Assessment of the External Socio-Economic Effects of the EU Climate Policy in the Case of Moldova
Judith Gerhalter -
Employment of foreign citizens in Czech Republic from the perspective of Czech law
Natalie Soukupova -
Srovnání zákona o správě daní a poplatků a nového daňového řádu
Lenka Kůrková -
Komparace zákona o dani z nemovitostí v České republice a Německu
Klára Kočvarová