Převrácená třída: technické a pedagogické prostředky pro její realizaci – Bc. Nikola Sudíková
Bc. Nikola Sudíková
Master's thesis
Převrácená třída: technické a pedagogické prostředky pro její realizaci
Flipped classroom: Technical and pedagogical tools for its implementation
Abstract:
Diplomová práce se v teoretické části zabývá výukovou metodou s názvem převrácená třída, kterou definuje a popisuje. Následně se věnuje pedagogickým prostředkům pro realizaci převrácené třídy, jež zahrnují výukové metody, pedagogické směry a projekty související s převrácenou třídou či čtyři pilíře převráceného učení. Poslední část teoretické práce je věnována technickým prostředkům, pomocí kterých …moreAbstract:
The first part of this master's thesis is devoted to a teaching method called flipped classroom, which is defined and described. This is followed by pedagogical tools for its realization; these include teaching methods, pedagogical approaches and projects related to a flipped classroom or the four pillars of flipped learning. The last part of the theoretical chapter deals with technical tools for making …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v1zni/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2017
- Supervisor: RNDr. Michal Černý
- Reader: PhDr. Pavla Kovářová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Nástroj Github Classroom a možnosti jeho využití
Oleksandra Naboichenko -
Use of music as both a teaching method and therapy
Radek Doskočil -
Dramatizace jako metoda výuky ruského jazyka a její možnosti využití ve výuce
Aneta Bajková -
Teaching English Using TPR Method
Veronika Šigutová -
Princip hry v umění a ve výtvarné pedagogice (hra jako metoda a forma výuky)
Jana Ovčáčková -
Výuková metoda "Filosofie pro děti" Možnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠ
Kristýna Jarošová -
Osobnost Ireny Krškové a výuková metoda "Se Sněhurkou k hudbě"
Monika BLAHOVÁ -
Didaktická hra jako výuková metoda na 1. stupni ZŠ
Radoslav HANEL