Alice Hůlová
Bachelor's thesis
Retromarketing a nostalgie v televizní reklamě
Retromarketing and nostalgia in television advertising
Abstract:
Cílem bakalářské práce Retromarketing a nostalgie v televizní reklamě je ukázat prvky nostalgie a retromarkrtingu v televizní reklamě. Po teoretickém načerpání informací o nostalgii, retromarketingu, reklamě a spotřebním chování, přišlo zkoumání na již odvysílaných televizních reklamách. Byly zde vymezeny prvky, které se v nich vyskytovaly. Pro objektivnější určení prvků a zjištění, jak nostalgii a …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to show the elements of nostalgia and retromarketing in television advertising. After gathering theoretical information about nostalgia, retromarketing, advertising and consumer behavior, the research led to already broadcast television commercials. The elements that occurred in these commercials were defined here. For a more objective identification of the elements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85242
Thesis defence
- Date of defence: 12. 1. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85242
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
The Importance of Music in Television Advertising
Petra Kovácsová -
Televizní vysílání v ČR jako segment kreativních průmyslů
Lucia Bavoľárová -
Je televizní reklama jako nástroj propagace služby či výrobku stále účinná?
Filip Doležal -
Psychologické aspekty marketingové propagace v televizní reklamě
Eva Tomanová -
Stereotypy v československé televizní reklamě v době normalizace
Andrea Vohralíková -
Proč kupujeme Kofolu a Míšu? Princip nostalgie v českých reklamních kampaních.
Markéta Zvolská -
Nostalgie po SSSR jako kulturní fenomén
Kateřina ŠNAJDROVÁ -
Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele
Barbora Kubešová