Alice Hůlová

Bachelor's thesis

Retromarketing a nostalgie v televizní reklamě

Retromarketing and nostalgia in television advertising
Abstract:
Cílem bakalářské práce Retromarketing a nostalgie v televizní reklamě je ukázat prvky nostalgie a retromarkrtingu v televizní reklamě. Po teoretickém načerpání informací o nostalgii, retromarketingu, reklamě a spotřebním chování, přišlo zkoumání na již odvysílaných televizních reklamách. Byly zde vymezeny prvky, které se v nich vyskytovaly. Pro objektivnější určení prvků a zjištění, jak nostalgii a …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to show the elements of nostalgia and retromarketing in television advertising. After gathering theoretical information about nostalgia, retromarketing, advertising and consumer behavior, the research led to already broadcast television commercials. The elements that occurred in these commercials were defined here. For a more objective identification of the elements …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 1. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Marcela Zamazalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85242