Mgr. Daniel Mikula

Bachelor's thesis

Server hry pro mnoho hráčů založený na databázi

Massive multiplayer game server based on database
Abstract:
The goal of the thesis was to design and implement a highly scalable server of a simple massively multiplayer game. The game was conceived as a research tool for evaluation of technologies suitable for deployment in a prospective project of an involved company. Stress was laid on the utilisation of existing non-relational databases as a means for securing the persistence of the game world.
Abstract:
Cílem práce bylo navrhnout a implementovat vysoce škálující server jednoduché hry pro mnoho hráčů. Hra vznikla pro otřeby průzkumu technologií vhodných pro nasazení v potenciálním budoucím projektu zapojené firmy. Důraz byl kladen predevším na použití existujících nerelačních databází jako nástrojů na zajištění perzistence herního světa.
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: RNDr. Jiří Filipovič, Ph.D.
  • Reader: Ing. Martin Procházka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Bachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.