Barbora Šimečková

Bachelor's thesis

Socialistická propagace - reklama v podmínkách centrálně plánovaného hospodářství v Československu 70. a 80. let 20.století

Socialist promotion - advertising in terms of a centrally planned economy in the 70s and 80s of the 20th century in Czechoslovakia
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje teorii a praxi socialistické reklamy v 70. a 80. letech 20. století v Československu. V první části vychází ze současné teorie reklamy a konfrontuje ji na základě analýzy dobové teoretické literatury (skripta pro posluchače Fakulty žurnailistiky Univerzity Karlovy v Praze, odborný časopis "Propagace") s teoretickými přístupy k reklamě v 70. a 80. letech minulého století v …more
Abstract:
This bachelor thesis analyses the theory and practice of socialistic advertising in the 70s and 80s od the 20th century in Czechoslovakia. The first part is based on current theories of advertising -- it analysis on the basis of of contemporary theoretical literature (textbooks for students of the Faculty of Journalism at Charles University in Prague, the magazin "Propagace") with theoretical approaches …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 2. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 9. 2012
  • Supervisor: Irena Kozmanová
  • Reader: Pavel Szobi

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33845