Daniela MESMEROVÁ

Master's thesis

Anglicismy v německých reklamních inzerátech

Anglicisms in German advertisements
Abstract:
In my thesis I look deeper into the subject of anglicisms in German advertisements. In the second chapter I illustrate theoretical aspects of the topic "advertisement" and the third chapter is dedicated to the subject area "anglicisms". The fourth chapter deals with the comprehensibility of English slogans in the German print media advertising. In this context I exemplify based on the results of the …more
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zabývala Anglicismy v německých reklamních inzerátech. Ve druhé kapitole se věnuji tématu "reklama". Tretí kapitola se věnuje rozsáhlému tématu "Anglicismus". Ve čtvrté kapitole se zabývám srozumitelností anglických sloganu v německých reklamních inzercích. Přitom znázorňuji podle výsledku End Mark-Studii z roku 2003, 2006 a 2009, jak málo německé obyvatelstvo rozumí …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Identifier: 31150

Thesis defence

  • Supervisor: Dr. Phil. Sandra Innerwinkler

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MESMEROVÁ, Daniela. Anglicismy v německých reklamních inzerátech. Plzeň, 2011. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 06. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická