A Ballad of Proximity: A Neoformalist Analysis of Chungking Express – Ivona Popcevska
Ivona Popcevska
Diplomová práce
A Ballad of Proximity: A Neoformalist Analysis of Chungking Express
Balada Proximity: Neoformalistická analýza filmu Chungking Express
Anotace:
This theoretical work explores Wong Kar-wai’s film “Chungking Express” (1994) through a neoformalist analysis. The first part covers the theoretical basis, and the specificities of the film, which argue for its selection as a case study. In the main chapter, the basic analytical tools examined in Kristin Thompson´s book “Breaking The Glass Armor”, are employed into a neoformalist analysis. The goal …víceAbstract:
Předmětem diplomové práce je neoformalistická analýza filmu “Chungking Express” (1994) hongkongského režiséra Wong Kar-waie. V úvodní části jsou upřesněna teoretická východiska a specifika filmu, která argumentují jeho výběr jako případové studie. V hlavní kapitole jsou metodologicky využity základní nástroje neoformalistické analýzy popsané v knize Kristin Thompsonové “Breaking The Glass Armor”. Cílem …víceKlíčová slova
čínská kinematografieKlíčová slova
neoformalistická analýzaKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmoví režiséři
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 8. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18528
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2023
- Vedoucí: Zdeněk HUDEC
- Oponent: Tomáš DORUŠKA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 11. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Film, Television and Photography / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros