Daniel Strnad
Master's thesis
Overturismus v České republice
Overtourism in Czech Republic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zmonitorovat a definovat overturismus na území České republiky za pomocí dvou měřících metod a zjistit zda jím jsou oblasti České republiky skutečně zasaženy. Měření a podrobná analýza overturismu tvoří jádro této diplomové práce. První měřící metoda se specializuje na identifikování hrozby overturismu ve městech České republiky, jako hlavních oblastí, kde se tento jev …moreAbstract:
The aim of this thesis is to monitor and define overtourism in the territory of the Czech Republic using two measurement methods and to determine whether areas of the Czech Republic are actually affected by it. Measurements and detailed analysis of overtourism form the core of this thesis. The first measurement method specialises in identifying the threat of overtourism in the cities of the Czech Republic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 9. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79298
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2020
- Supervisor: Zdenka Petrů
- Reader: Markéta Kalábová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79298
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch
Theses on a related topic
-
Influencer marketing a jeho využití v destinačním managementu.
Lenka Jungová -
Destinační management a marketing Nymburka
Michaela Poláčková -
Destinační management a marketing města Pelhřimov
Jiří Matějka -
Movie-induced tourism. Analysis of benefits and challenges for destination marketing and development
Daria Kireeva -
Význam soutěže EDEN pro management a marketing destinací
Marcela Provazníková -
Marketingová komunikace destinace Krkonoše v rámci strategie rozvoje cestovního ruchu
Jakub Patyk -
Strategické marketingové řízení vybrané destinace - město Tábor
Lucie Heřmánková -
Analýza komunikačních nástrojů v marketingovém řízení destinace
Lukáš ZRZAVÝ