Bc. Renáta Švarcová

Master's thesis

Regulace reklamy na internetu

Advertising regulation on the Internet
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou regulace internetové reklamy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou objasněny stěžejní pojmy internetu a reklamy. Následuje detailně zpracovaná část zabývající se samotnou regulací reklamy. Je zde objasněna regulace veřejnoprávní a soukromoprávní dle platných právních předpisů a nechybí ani rozbor problematiky …more
Abstract:
This thesis deals with the regulation of the internet advertising. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part the fundamental concepts of the internet and advertising are explained. Followed by a detailed compiled part dealing with the actual regulation of advertising. There are explained public and private regulation under applicable laws and there are also ethical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní