Bc. Renáta Švarcová
Master's thesis
Regulace reklamy na internetu
Advertising regulation on the Internet
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou regulace internetové reklamy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou objasněny stěžejní pojmy internetu a reklamy. Následuje detailně zpracovaná část zabývající se samotnou regulací reklamy. Je zde objasněna regulace veřejnoprávní a soukromoprávní dle platných právních předpisů a nechybí ani rozbor problematiky …moreAbstract:
This thesis deals with the regulation of the internet advertising. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part the fundamental concepts of the internet and advertising are explained. Followed by a detailed compiled part dealing with the actual regulation of advertising. There are explained public and private regulation under applicable laws and there are also ethical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jsln6/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2013
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Právní otázky direct marketingových sdělení v České republice
Martina Demuthová -
Dohody omezující hospodářskou soutěž a jejich právní regulace
Jana Doubravová -
Dohody omezující hospodářskou soutěž a jejich právní regulace
Alexandra Ivánica -
Dohody omezující hospodářskou soutěž a jejich právní regulace
Markéta Havlínová -
Regulace přeměn obchodních korporací v rámci hospodářské soutěže.
Jiří Rossmann -
Evropská antimonopolní politika a regulace síťových odvětví
Renata Mikysková -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Podíl reklamy na problémech soudobého způsobu života společnosti
Petra Moulíková