Mgr. Pavel Krumpár

Bachelor's thesis

Reakce České televize na změny na mediálním trhu v České republice v roce 1994 způsobené nástupem komerčních televizních vysílatelů

Czech Television Response to Changes in the Czech Media Market in 1994 Resulting from Launch of Commercial Broadcasters
Abstract:
Česká televize, která je v České republice médiem veřejné služby ze zákona, byla v roce 1994, po nástupu komerčních televizních stanic, konfrontována se zcela novou situací. Divák si rychle zvykl na svobodu volby mezi programy, resp. pořady veřejnoprávní a komerční televize, a na televizním trhu se začal rozvíjet konkurenční boj, který vyvolal zásadní změny v přístupu a strategii České televize. Nová …more
Abstract:
This BA thesis deals with the situation of television broadcasting in the Czech Republic in 1994, when the first nation-wide commercial television station TV Nova swept the Czech market. Particular attention has been paid to the strategy of Czech Television, the statutory public-service broadcaster, in response to this new situation. The data obtained by my research and the results of the analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 8. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 9. 2007
  • Supervisor: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta