Petra BARCUCHOVÁ

Master's thesis

Pojetí intonace v edukačním procesu na střední škole

The concept of intonation in the educational process in high school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pojetím intonace v edukačním procesu na středních školách. Cílem práce, je zmapovat pojetí intonace ve výuce hudební výchovy na středních školách, v případě konzervatoře, v předmětu intonace a rytmu. Teoretická část se věnuje charakteristice vybraných intonačních metod, postavení intonace v edukačním prostředí v rámci kurikulárních dokumentů a jejich analýze. Praktická část …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the concept of intonation in the educational process at secondary schools. The aim of this work is to map the concept of intonation in the teaching of music education in secondary schools, in the case of the conservatory, in the subject of intonation and rhythm. The theoretical part deals with the characteristics of selected intonation methods, the position of intonation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2022
  • Supervisor: Mgr. Daniela Střílková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BARCUCHOVÁ, Petra. Pojetí intonace v edukačním procesu na střední škole. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta