Koupil jsem si tričko v sekáči: spotřebitelské chování zákazníků obchodů se second-hand oblečením – Monika Trávníčková
Monika Trávníčková
Master's thesis
Koupil jsem si tričko v sekáči: spotřebitelské chování zákazníků obchodů se second-hand oblečením
I bought a shirt from a second-hand: consumer behavior of customers in stores with second-hand clothes
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza spotřebitelského chování zákazníků second hand obchodů v České republice. Práce je pojata jako replikace výzkumu second hand životního stylu mezi americkou a čínskou mládeží, jehož výsledky byly nedávno publikovány v International Journal of Consumer Studies. Výzkum je zaměřen na odhalení motivů nákupu v second hand obchodech, na odhalení možných obav a limitů ohledně …moreAbstract:
The aim of the master thesis is analysis of customer´s consumer behavior in a Second hand shops in Czech Republic. My assistments is processed like a research´s replication of second hand´s life style. This was compared between American and Chinese youth, which its results were recently published in the International Journal of Consumer Studies. Firstly the research is aimed on discovering reasons …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/53297
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2017
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Pavel Král
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRÁVNÍČKOVÁ, Monika. \textit{Koupil jsem si tričko v~sekáči: spotřebitelské chování zákazníků obchodů se second-hand oblečením}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2015. Available from: https://theses.cz/id/4mercb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/53297
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Aktuelle Tendenzen im Konsumverhalten. Die Second-Sale- und Second-Hand-Kultur - Současné tendence v konzumním chování. Kultura Second sale a Second hand
Nikol STRAKOŠOVÁ -
Motives behind participating in second-hand channels
Sára Šujanová -
Lexical Sources in the English Vocabulary of Fashion and Clothing
Sylva Peléšková -
Autorská kolekce oděvů inspirovaná slow fashion
Zuzana Lammelová -
Slow Fashion, aneb tempo giusto ve světě pomíjivých módních trendů
Ivana Ježková