Cizinkami ve své zemi: identita, stigma a strategie integrace českých muslimek – Bc. Tamara Nasriová
Bc. Tamara Nasriová
Bakalářská práce
Cizinkami ve své zemi: identita, stigma a strategie integrace českých muslimek
Being a foreigner in her own country: identity, stigma and integration strategies of Czech Muslim women
Anotace:
Práce se zaměřuje na život českých muslimek v české společnosti. Pomocí kvalitativního výzkumu využívajícího biograficko-narativní paradigma (Hamar 2008), a interview s použitím teoretického ukotvení v Goffmanově konceptu stigmatu ukazuje tato práce, jak stigma plynoucí z náboženské příslušnosti k islámu ovlivňuje jejich identitu jakožto Češek a muslimek. Zároveň i jak stigma a strategie vyrovnávání …víceAbstract:
This thesis focuses on lives of Czech Muslim women in Czech society. By using qualitative research which is based on a biographical-narrative paradigm (Hamar 2008) and an interview using the theoretical anchor in Goffman's concept of stigma. This work shows how the stigma of religious affiliation affects their identity as Czechs and Muslims. Simultaneously, it shows how the stigma and strategies of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wzruq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2019
- Vedoucí: Mgr. Jakub Cigán, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Milan Fujda, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filozofie / Religionistika
Práce na příbuzné téma
-
Narrative Presentation and Conceptions of Creative Individuality in Katherine Mansfield's 'Bliss' Stories
Veronika Mikulová -
Narativní konstrukce komunistické minulosti
Jan PICH -
Kontinuity kolektivních pamětí a identit v česko-muslimských smíšených manželstvích: Mezigenerační transmise islámské tradice a hybridní identity českých adolescentů v muslimských rodinách
Bohumil Sláma -
Islamofobie a identity českých konvertitek k islámu: Transformace kulturní sebeidentifikace a strategie (sebe)prezentace k úspěšné reintegraci
Bohumil Sláma -
Identity within the European Self-sovereign Identity Framework
Filip Vašš -
Politika identity hnutí Generace identity a alt-right: Komparativní případová studie
Tomáš Hošek -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Corporate identity v dobe internetu a vytvorenie identity pre konkrétnu firmu prostredníctvom tvorby webu
Valentína Mačičáková