Uvedení nového produktu značky Giorgio Armani na trh parfémů – Kateřina Paterová
Kateřina Paterová
Master's thesis
Uvedení nového produktu značky Giorgio Armani na trh parfémů
New Giorgio Armani product launch on the fragrance market
Abstract:
Diplomová práce se zabývá brand managementem luxusní značky Giorgio Armani a její extenze na trhu parfémů. Značka patří do portfolia společnosti L'Oreál, kde se řadí do divize luxusní kosmetiky. Obsah práce je zaměřen na brand management módních a luxusních značek s cílem navrhnutí a popsání procesu souvisejícího s představením nového parfému. Praktická část práce zahrnuje analýzu vybrané značky a …moreAbstract:
This diploma thesis analyzes the brand management of Giorgio Armani and the brand extension on the fragrance market. This brand belongs to LOreal portfolio as a part of the luxury division. The content from the thesis is focused on the fashion and luxury brand management and it aims to design and analyze the process of introducing a new perfume. The core of the thesis contains analysis if the brand …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/55510
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2015
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Daniela Kolouchová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/55510
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Co-Branding between Luxury Fashion Brands and Mass Fashion Brands
Svetlana Khaustova -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
DIGITIZATION AS THE KEY TO SUCCESS IN COMMERCIAL COMMUNICATION OF LUXURY FASHION BRANDS
Sofia Kornas -
International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada
Daria Ulianova -
Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky
Martin Machek -
Zákazníky vnímaná hodnota značky Red Bull ve srovnání s vybranými značkami energetických nápojů
Jan Zbořil -
Budování značky - marketingové a známkoprávní strategie při rozvoji silné značky
Tamara Saakova