Principy alternativního divadla v současné praxi profesionálních loutkových divadel v Evropě mimo EU. – Marija Krstić
Marija Krstić
Diplomová práce
Principy alternativního divadla v současné praxi profesionálních loutkových divadel v Evropě mimo EU.
THE PRINCIPLES OF ALTERNATIVE THEATRE IN THECONTEMPORARY PRAXIS OF PROFESSIONAL PUPPETTHEATRES IN EUROPE OUTSIDE OF EU
Anotace:
Tato práce probírá proces přípravy inscenace Kniha džunglí podle motivů povídekRudiarda Kiplinga na základě originální současné adaptace textu pro loutkovépředstavení. Zvláštnost toho procesu spočívá ve specifických společensko -politických podmínkách na post - jugoslávském Balkánu, resp. v Záhřebu, kdepředstavení bude realizované začátkem 2013.Podmínkou pro uvádění představení v institučních podmínkách …víceAbstract:
This thesis conserns the process of preparation of the performance ?The JungleBook?, based on the original contemporary adaptation of the stories by RudiardKipling for childrens' puppet theatre. The curiosity of this process relies onspecific conditions in the post-yugoslav Balkan countries, more precisely inZagreb, Croatia, where the performance will be presented at the beginning of2013.In order to …víceKlíčová slova
režie loutkového divadlaKlíčová slova
loutkové divadloKlíčová slova
loutkářská režieKlíčová slova
Evropská unieKlíčová slova
balkánské zeměKlíčová slova
EvropaKlíčová slova
divadelní adaptaceObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 2. 2013
- Vedoucí: Karel MAKONJ
- Oponent: Josef KROFTA
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 17. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie alternativního a loutkového divadla
Práce na příbuzné téma
-
Jistota vědy v nejistotě divadla
Viktorie Vášová -
Diváctví textu a čtení divadla
Matyáš Míka -
Spoluutváření divadla
Zoran Petrovič -
Hrací plocha jako zdroj divadla
Petr Erbes -
Hudba jako sluha, partner i pán bábkového divadla
Dana Račková -
Adaptace klasicistního textu alternativním způsobem
Maëlane Auffray -
Žena v metamorfózách\nl (volná adaptace divadelní hry Zdeňka Podskalského pro dvě marionety)
Dominika SVOBODOVÁ -
Jevištní adaptace filmu.
Adéla Balzerová