Užívání výměnného obrázkového systému v praxi – Bc. Ivana Obadalová
Bc. Ivana Obadalová
Master's thesis
Užívání výměnného obrázkového systému v praxi
Use The Picture Exchange Communication System in practise
Abstract:
ANOTACE Autor: Bc.Ivana Obadalová , Vedoucí diplomové práce: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D., Diplomová práce. Brno: MU, 2009. Název : Užívání Výměnného obrázkového komunikačního systému u žáků s autismem v praxi Use The Picture Exchange Communication System in practice with autistic pupils První kapitola popisuje pojetí autismu od dob Kannera až po současnost, zabývá se diagnostikou autismu a jsou …moreAbstract:
The first chapter describes the concept of autism since Känner to the present. It also focuses on the main features of autism, and areas that significantly affect the learning processes of autistic students. The last part of this thesis aims at the etiology of autism. The second chapter deals with an intervetnion for people with the autism spectrum disorcders. . Programme TEACCH is mentioned here. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v9390/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 9. 2009
- Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Reader: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Život rodiny s dítětem s diagnózou ADHD a Pervazivně vývojová porucha s prvky autismu
Monika Čechová -
Užívání komunikačního systému VOKS a Pracovního sešitu na podporu komunikace u osob s poruchami autistického spektra
Dana Zemčíková -
Využití metody VOKS u dětí s poruchou autistického spektra
Hana Břeská -
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením
Petra Orságová -
Využití metody VOKS na základní škole speciální
Dana Jašková -
Aplikace komunikační metody VOKS u jedinců s poruchami autistického spektra
Lucie Ambrosová -
Výměnný obrázkový komunikační systém jako metoda komunikace u žáků Základní školy speciální
Miroslava VITÁSKOVÁ-HLADÍKOVÁ