Machine Learning for Predicting Success of Video Games – Bc. Michal Trněný
Bc. Michal Trněný
Master's thesis
Machine Learning for Predicting Success of Video Games
Machine Learning for Predicting Success of Video Games
Abstract:
Práce se zabývá tématem predikce úspěšnosti videoher. Jsou popsány existující studie a dále vlivy běžně spojované s množstvím prodejů her. Byla vytvořena databáze her vydaných na PC a tato data jsou vizuálně popsána. Nakonec byly provedeny experimenty s využitím strojového učení, kde bylo cílem zjistit, do jaké míry lze predikovat úspěch her po vydaní z informací dostupných před vydáním.Abstract:
This thesis explores the subject of video games’ success prediction. Existing attempts are discussed as well as factors traditionally believed to affect sales. A database of games released on the PC platform is created and the data is graphically presented. Lastly, experiments utilizing machine learning methods are conducted with the aim of discovering how well post-release success of PC games can be …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k2c5b/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2017
- Supervisor: doc. RNDr. Lubomír Popelínský, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Rudolecký
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Artificial Intelligence and Natural Language Processing
Theses on a related topic
-
Exploratory process mining analysis of video game achievements
Júlia Jamnická -
Toward an Automated Feedback System in Educational Cybersecurity Games
Valdemar Švábenský -
Steam Tail - Optimization of cycle between HRSG and steam turbine in combined cycle power plants
Michal PANUŠKA -
Design of the Rankine-Clausius Steam Cycle with the Intermediate Superheating of Superheated Steam and the Cycle without this Method of Efficiency Increasing
Nishanth Valluru -
Aplikace konceptu STEAM v podmínkách mateřské školy
Barbora Skálová -
Numerical and Empirical Mass Flow Calculations during Steam Blowing
Younes El hassane -
Jsou placené hry již pasé? Souvislost mezi obchodním modelem a úspěšností videoher na platformě Steam
Robin KOŠIK -
Vytvoření simulačního modelu pro vysvětlení chování uživatelů služby Steam
Miroslav Hladík