Implementación de los elementos culturales en clase de ELE mediante el uso de los materiales auténticos – Mgr. Patrícia Gajdošová
Mgr. Patrícia Gajdošová
Master's thesis
Implementación de los elementos culturales en clase de ELE mediante el uso de los materiales auténticos
Implementation of cultural aspects in E/LE classes through the usage of authentic materials
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to highlight the inseparability of teaching culture in Spanish language lessons at secondary schools. The work deals with the emphasis on the development of not only linguistic but also socio-cultural competence in students, the mastery of which plays a significant role in successful communication with a native speaker. The work points out the inclusion of authentic …viacAbstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je poukázať na neodlučiteľnosť výučby kultúry v hodinách španielskeho jazyka na stredných školách. Práca sa zaoberá zdôraznením rozvíjania nielen lingvistickej, ale rovnako aj sociokultúrnej kompetencie u študentov, ktorej ovládanie má významný podiel na úspešnej komunikácií s rodeným rečníkom. V práci sa poukazuje na začlenenie autentického materiálu do výučby španielčiny …viac
Jazyk práce: Spanish
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 7. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vyik0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 9. 2020
- Vedúci: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
GAJDOŠOVÁ, Patrícia. \textit{Implementación de los elementos culturales en clase de ELE mediante el uso de los materiales auténticos}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/4odkkx/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Linguistic Phenomena Arising from Spanish/English Language Contact in the State of Texas
Barbora Kopecká -
The comparison of modal verbs in English, Spanish and Czech language
Pavel HERINEK -
Systém celoživotního vzdělávání pracovníků informačních turistických center
Stanislava Kútiková