Případová studie žákyně s DMO jako kombinovaným postižením – Bc. Dagmar Pazderová
Bc. Dagmar Pazderová
Master's thesis
Případová studie žákyně s DMO jako kombinovaným postižením
The case study of Pupil with Child cerebral palsy with multiple
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou edukace žákyně s kombinovaným postižením. V teoretické části se zabývám teoretickými východisky DMO, edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, využitím alternativní a augmentativní komunikace při edukaci žáků s DMO. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum – případovou studii, ve které analyzuji edukaci konkrétní žákyně s kombinovaným postižením …moreAbstract:
The diploma thesis deals with education of a schoolgirl with a combined disability. The theoretical part addresses the theoretical background of cerebral palsy, education of children with special educational needs and usage of alternative and augmentative communication in education of children with CP. The practical part contains a qualitative research – case study, which analyses the education of …moreKeywords
edukace těžké postižení kombinované postižení speciální vzdělávací potřeby rámcový vzdělávací program ucelená rehabilitace alternativní a augmentativní komunikace education severe disability combined disability special educational needs framing educational program comprehensive physiotherapy alternative and augmentative communication
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/msz2i/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Výuková komunikace na waldorfské škole
Marcela Rymešová