Approach to Learning: Bilingual and SLA Children – Mgr. Lenka Švecová
Mgr. Lenka Švecová
Bakalářská práce
Approach to Learning: Bilingual and SLA Children
Approach to Learning: Bilingual and SLA Children
Anotace:
Tato práce se soustředí na jazykové schopnosti a dovednosti dětí v anglickém jazyce, které navštěvují mateřskou či základní školu se zaměřením na tento jazyk. Cílem práce je zjistit, jak velké diference jsou mezi dětmi majícími s anglickým jazykem zkušenost od 3-4 let věku, a dětmi, které nemají v oblasti anglického jazyka zkušenost žádnou. Výzkum tvořený nahrávkami devíti dětí (ve věku 5 až 8 let …víceAbstract:
This thesis is focused on language skills and abilities in English of children who currently attend an English kindergarten or school. The objective of the thesis is to find out the differences between children who have started English at three or four years of age, and children who do not have any experience with English at all. A research project in which nine children (aged 5 to 8) have been recorded …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/h5r32/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2009
- Vedoucí: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Conceptualisation in a second language - Understanding of metaphorical language in elementary school children
Denisa MATUŠKOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Developing children second language literacy through picture books
Petra Kočendová -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard -
Parents’ Home Involvement for Children’s School Achievement: Case of Shan Parents, Socialization and Cultural Capital influence Children’s education in Chiang mai, Thailand
Amphika Ananta -
Female Characters and the Relationship of Women to Children in Roald Dahl's Children's Fiction
Kateřina BUBLOVÁ