Layla Hijazi

Bachelor's thesis

Spotřebitelské chování: Proč spotřebitelé nakupují padělané zboží

Why do consumers purchase counterfeit goods?
Abstract:
Cíl této bakalářské práce je zjistit, proč spotřebitelé volí nákup padělaných produktů před koupí autentických výrobků od luxusních značek. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy týkající se této problematiky; například definice padělaného zboží, rozdělení spotřebitelů, spotřebitelské chování a 4P luxusu. V části praktické je provedeno dotazníkové šetření a rozhovory, kde jsou respondenti tázáni …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to investigate why consumers choose to purchase counterfeit products over buying authentic items from luxury brands. The theoretical part explains concepts related to this issue, such as the definition of counterfeit goods, segmentation of consumers, consumer behavior, and the 4Ps of luxury. In the practical section, a questionnaire survey and interviews are conducted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petra Koudelková, Ph.D.
  • Reader: František Milichovský, Ph.D. MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTON