Proces adaptace dětí v mateřské škole z pohledu pedagogů a rodičů – Bc. Lucie Kalafutová
Bc. Lucie Kalafutová
Bakalářská práce
Proces adaptace dětí v mateřské škole z pohledu pedagogů a rodičů
The Process of Adaptation of Young Children in Kindergarten in the View of Teachers and Parents
Anotace:
Tématem této práce je proces adaptace dětí v mateřské škole. V kontextu s tímto procesem se práce nejprve zabývá sociálně emocionálním rozvojem předškolního dítěte z hlediska vývojové psychologie předškolních dětí a konfrontuje tuto oblast s hlavními principy kurikula pro předškolní vzdělávání. Pohlíží na proces adaptace v mateřské škole jako na jednu z etap socializačního procesu člověka. Popisuje …víceAbstract:
My thesis explores the adaptation process of young children in the kindergarten environment. The thesis deals with a social and emotional development of a pre-schooler from the point of view of developmental psychology first and then it compares this point of view with main principles of the pre-school curriculum. The adaptation process in kindergarten is viewed as one stage of the human socialization …víceKlíčová slova
Klíčová slova adaptační období mateřská škola proces adaptace předškolní dítě rodiče rodina socializace sociální a emocionální rozvoj učitelka v mateřské škole Key words adaptation period kindergarten adaptation process pre-school child parents family socialization process social and emotional development kindergarten teacher
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 1. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m752j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 2. 2010
- Vedoucí: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Pedagogika / Sociální pedagogika a poradenství
Práce na příbuzné téma
-
Syndrom vyhoření učitelek v mateřských školách v závislosti na sociálním klimatu pedagogického sboru
Daniel Procházka -
Dítě v náhradní rodinné péči v interakci s učitelkou v mateřské škole
Jitka GOLÁŇOVÁ -
Využití drátků, korálků v mateřské škole pro rozvoj a zjišťování úrovní jemné motoriky u dětí v mateřské škole
Aneta NEKOLOVÁ -
Matka předškolního dítěte v roli učitelky v mateřské škole
Tereza BRUSNICKÁ -
Interakce mezi učitelkami a dětmi v reakci na nevhodné chování v mateřské škole
Barbora Hilschová -
Komunikace mezi učitelkami a dětmi v mateřské škole v průběhu spontánní hry
Monika Hlaváčová -
Dítě se sluchovým postižením - jeho komunikace a vztahy v mateřské škole a v rodině
Karolína ROČKOVÁ -
Využívání trestů v edukační práci s dětmi v mateřských školách
Barbora Janoštíková