Effectiveness of Red Bull’s Model of Football Clubs Sponsorship – Evgenii Bazanov
Evgenii Bazanov
Master's thesis
Effectiveness of Red Bull’s Model of Football Clubs Sponsorship
Efektivita modelu sponzorství fotbalových klubů společnosti Red Bull
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem sponzoringu. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda je model sponzorství fotbalových klubů společnosti Red Bull efektivní z marketingového a finančního hlediska. První část práce zkoumá sponzorství provedením literární rešerše dostupných informací na toto téma. Druhá kapitola stručně představuje společnost a zaměřuje se na výzkum dvou případových studií RB Salzburg …moreAbstract:
This master's thesis explores the topic of sponsorship. The main goal of this thesis is to determine whether Red Bull’s model of football clubs’ sponsorship is effective from the marketing and financial perspective. The first part of the thesis research sponsorship by conducting a literature review of available information on this subject. The second chapter briefly introduces the company and focuses …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89277
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Viktorie Valdová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89277
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Reklama a sponzoring v profesionálních fotbalových klubech v České republice
Ladislav Derych -
Sponzoring a propagace sportovního klubu
Šárka Minářová -
Možnosti financování sportovního klubu se zaměřením na sponzoring
Marie Staňková -
Sponzoring jako součást marketingové komunikace sportovního klubu
Zora DUŠKOVÁ -
Sponzoring sportovního klubu synchronizovaného krasobruslení
Monika Slezáková -
Vybrané aspekty sponzoringu ve sportovním klubu
Kateřina CHLUMECKÁ -
Analýza sponzoringu ve vybraném sportovním klubu
Matěj Bezděk -
Sponzoring a propagace sportovního klubu
Zuzana Škůrková