Motivace spotřebitelů pro využití blockchainu v obchodních modelech sdílené ekonomiky – Bc. Ema Štefániková
Bc. Ema Štefániková
Master's thesis
Motivace spotřebitelů pro využití blockchainu v obchodních modelech sdílené ekonomiky
Consumer motives to use Blockchain-based sharing economy business models
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je zistiť, či by spotrebitelia zdieľanej ekonomiky ocenili používanie blockckchain technológie v obchodných modeloch zdieľanej ekonomiky a skúma, ktoré faktory by ich na to ovplyvnili. Na skúmanie možných spotrebiteľských motívov bol vypracovaný dotazník na základe modelu UTAUT2. Zozbieraná vzorka pozostávala zo 114 študentov a absolventov vysokých škôl a bola analyzovaná pomocou …moreAbstract:
The thesis aims to investigate if sharing economy consumers would appreciate using sharing economy business models based on blockchain technology and examine which values would influence them. UTAUT2 model was used for questionnaire development to investigate possible consumer motives. The collected sample consisted of 114 university students and graduates and was analyzed by PLS-SEM. The outcomes …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a0c7c/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: PhD Ahad Zareravasan
- Reader: MBA Moein Beheshti
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTEFÁNIKOVÁ, Ema. \textit{Motivace spotřebitelů pro využití blockchainu v obchodních modelech sdílené ekonomiky}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/4ta4t1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
System Engineering and Informatics / Business Informatics
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Spotřebitel jako "quantified self": self-tracking, data-love a self-sharing jako nové rysy spotřebního chování
Jakub Smolek -
Digitální transformace obchodních modelů ve sdílené ekonomice s využitím Blockchain
David Klepáček