Vliv reklamy na děti školního a předškolního věku – Nicole Jantošová
Nicole Jantošová
Diplomová práce
Vliv reklamy na děti školního a předškolního věku
The Impact of Advertising on Children Attending the Primary School and the Nursery School
Anotace:
Reklama je všude kolem nás. Denně na nás působí obrovské množství reklamních sdělení, ať už z televize, z internetu či z časopisů, ale reklamu také můžeme vidět v obchodech a na ulicích. Oblíbeným cílem obchodníků jsou děti, tato práce se proto zabývá vlivem reklamy na děti. Cílem práce je analyzovat vliv reklamy na děti školního a předškolního věku, dále pak zjistit, jak děti reklamu vnímají a do …víceAbstract:
Advertising is everywhere around us. Every day a large amount of commercials and adverts is influencing us regardless of the fact whether it is from TV, the internet or magazines. We also can see advertising in shops and on the streets. Children are becoming a popular target of traders and therefore this thesis is focused on the impact of advertising on children. The goal of the thesis is to analyse …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 2. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49253
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2016
- Vedoucí: Vladimíra Khelerová
- Oponent: Zdeněk Vojtíšek
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49253
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of the impact of government regulations in relation to COVID-19 on business in the gastronomy industry (from the perspective of a supplier of professional kitchen solutions).
Tomáš Kubata -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Analysis of the impact of reduplication in translations of the Dream in the Red Chamber
Kristýna Červinková -
External Just Transition An Assessment of the External Socio-Economic Effects of the EU Climate Policy in the Case of Moldova
Judith Gerhalter -
A Comparsion of the Impact of Experiental Intervention on Subjective Perceptions of Health between University Students in the Czech Republic and the United States of America
Jana Stará -
Advertising Targeted to Children on Russian Market
Elizaveta Marchenko -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova