Karolína Luščanová

Bachelor's thesis

Adaptace žáků při přechodu z tradičního do alternativního školství na příkladu střední ScioŠkoly

Adaptation of students during the transition from traditional to alternative education on the example of secondary school ScioŠkola
Abstract:
Bakalářské práce se zaměřuje na alternativní školství. Hlavním cílem práce je zjistit, jak vnímají žáci střední ScioŠkoly přechod z tradiční střední školy na střední školu alternativní a jaké vnímají rozdíly mezi nimi. Cílem teoretické části je charakteristika, vznik, vývoj a typologie alternativních škol. Porovnává rozdíly v přístupu k žákům, metodách hodnocení a výuce s tradičním školstvím. Cíl …more
Abstract:
The bachelor thesis focuses on alternative education. The main goal of the work is to find out how students at ScioŠkola perceive the transition from a traditional to an alternative high school and what differences they perceive between them. The goal of the theoretical part is the characterization, origin, development and typology of alternative schools. It compares differences in approaches to students …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Mgr. Lenka Kamanová, Ph.D.
  • Reader: Peter Marinič, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání