Sára Bolacká
Bachelor's thesis
Fenomén YouTube u žáků 2. stupně základní školy
YouTube as a phenomenon of pupils of the 2nd grade of primary school
Abstract:
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá fenoménem YouTube ve vztahu k problematice závislosti na tzv. virtuálních drogách žáků 2. stupně základních škol. Praktická část byla zrealizována kvantitativní metodou formou dotazníkového šetření, které zjišťovalo, jaký vliv má čas strávený sledováním videí na YouTube na jiné činnosti žáků.Abstract:
The bachelor thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the phenomenon YouTube in relation to the issue of addiction to the so-called virtual drugs of the pupils of the 2nd level of primary schools. The practical part was effectuated by quantitative method in the form of a questionnaire survey, which examined the influence of the time spent by watching …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/oye90/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jana Kočí, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marek Lapčík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Public Policies in OpavaBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social Pathology and Prevention
Theses on a related topic
-
Pohybová aktivita a screen time u žáků na základních školách v Bohumíně ve volném čase
Dominik HANKE -
Cheerleading ako protektívny faktor rizikového správania
Kristína Korčeková -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Komparace videokanálů z oblasti Dark Tourismu na YouTube
Barbora Bäumlová -
YouTube as a source of authentic listening materials
Vojtěch Bystřičan -
Humour and Advertisement: The Language of Paid Partnerships on YouTube
Eva Šlesingrová -
Využití bezpilotního prostředku (dronu) a portálu YouTube pro tvorbu audiovizuálních prezentací pro podporu turistického potenciálu vybrané lokality
Michael Sláma