Marketingový plán výroby čokoládových produktů na 3D tiskárně – Bc. Jan Brichta
Bc. Jan Brichta
Bachelor's thesis
Marketingový plán výroby čokoládových produktů na 3D tiskárně
Marketing Plan Chocolate Products from a 3D Printer
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje tématu výroby čokoládových výrobků na 3D tiskárnách a návrhu marketingového plánu pro tyto produkty. Teoretická část práce poskytuje exkurzi do historie výroby čokolády, technologií 3D tisku a zahrnuje také marketingové pojmy a teorii. Praktická část zahrnuje průzkum trhu a dotazníkové šetření, které byly využity při zpracování SWOT analýzy produktu. V návrhové části byl …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on the production of chocolate products on 3D printers and proposes a marketing plan for these products. The theoretical part provides an excursion into the history of chocolate production, and 3D printing technologies, and also includes marketing concepts and theory. The practical part includes market research and a questionnaire survey that were used to develop a SWOT …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 6. 2023
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/nxffn/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2023
- Supervisor: Ing. Zbyněk Vinš
- Reader: Ing. Lada Popl Petránková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Ethics of Chocolate Production
Jan Böhm -
Hedonic Pricing of Chocolate Characteristics: Does Fairtrade Certification Have Any Effect?
Romoke Mariam Lawal -
Edukační činnost muzejních knihoven České republiky: dotazníkové šetření
Natálie Velecká -
Analýza a tvorba marketingového plánu produktu České spořitelny;
Simona Ďurčová -
Marketing na sociálních sítích
Kristýna Jiřičná -
Charakteristika, vlastnosti a výroba různých druhů čokolád
Mariia Kaliuzhnaia -
Postavení čokolády v současné gastronomii
Aneta Koubková -
Commercialization plan
Mirek Houdek