Hana Menclová

Bachelor's thesis

Marketingová strategie značky Lancôme se zaměřením na generaci Y

Analysis of the marketing strategy of brand Lancôme with the focus on generation Y
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení současné marketingové strategie tradiční značky Lancôme ve vztahu ke generaci Y a formulace návrhů a doporučení, kterými by mohla značka na novou generační skupinu mileniálů lépe zacílit. Práce se zabývá charakteristikami generace Y, luxusního marketingu včetně současných trendů, představením značky Lancôme a jejího působení na českém trhu. V závěru práce je …more
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the marketing strategy of the traditional brand Lancôme with the focus on generation Y. The work describes the characteristics of generation Y, luxury marketing with its current trends, the Lancôme brand and its czech marketing strategy. In the practical part I apply the questionnaire method and SWOT analysis to determine the current marketing situation. Based on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2019
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Lucie Králíčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/76513

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod