Marketingová strategie značky Lancôme se zaměřením na generaci Y – Hana Menclová
Hana Menclová
Bachelor's thesis
Marketingová strategie značky Lancôme se zaměřením na generaci Y
Analysis of the marketing strategy of brand Lancôme with the focus on generation Y
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení současné marketingové strategie tradiční značky Lancôme ve vztahu ke generaci Y a formulace návrhů a doporučení, kterými by mohla značka na novou generační skupinu mileniálů lépe zacílit. Práce se zabývá charakteristikami generace Y, luxusního marketingu včetně současných trendů, představením značky Lancôme a jejího působení na českém trhu. V závěru práce je …moreAbstract:
This bachelor’s thesis deals with the marketing strategy of the traditional brand Lancôme with the focus on generation Y. The work describes the characteristics of generation Y, luxury marketing with its current trends, the Lancôme brand and its czech marketing strategy. In the practical part I apply the questionnaire method and SWOT analysis to determine the current marketing situation. Based on the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76513
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2019
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Lucie Králíčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76513
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
The Today's Relevance of Anti-Laws in Luxury Marketing
Madina Ismailova -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
Millennial-oriented marketing of luxury goods: a need for CSR
Anna Tubert -
X Marketing strategy of luxury brands
Constance Vasak -
Marketing luxusního produktu - služeb svatební agentury
Adéla Štanderová -
Marketing communications of luxury brands: a case study of LVMH
Maria Dolgova -
Marketing luxusních značek
Milena Charvátová