Motivation for purchase of luxury goods: The case of the Czech Republic and Armenia – Naděžda Galustjan
Naděžda Galustjan
Master's thesis
Motivation for purchase of luxury goods: The case of the Czech Republic and Armenia
Motivace ke koupí luxusního zboží: Případ České republiky a Arménie
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci ke koupí luxusního zboží a to na případě České republiky a Arménie. První kapitola je věnovaná luxusnímu trhu obecne a je zde definováno luxusní zboží. Druhá kapitola je o teorii za motivací, uvádí tři podstatné modely, které se tímto zabývají. Třetí kapitola vytváří metodologii pro empirickou část praáce. Čtvrtá kapitola analyzuje data získaná z dotazníku …moreAbstract:
This thesis focuses on the motivations behind the purchase of luxury goods in the Czech Republic and Armenia. The first chapter examines the luxury market and defines luxury goods. The second chapter focuses on the theoretical background for motivation, bringing together 3 different significant frameworks. The third chapter creates the methodology for the empirical part of the the thesis and the fourth …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78731
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2020
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Marija Zlatić
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78731
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod