Koncepce vzdělávání a společenského chování na renesančních dvorech – Gabriela GREGOROVÁ
Gabriela GREGOROVÁ
Bachelor's thesis
Koncepce vzdělávání a společenského chování na renesančních dvorech
The Concept of education and social behavior on the courts of Renaissance
Abstract:
Tato práce analyzuje vybrané koncepce vzdělávání a společenského chování na italských a španělských renesančních dvorech. Práce reflektuje vzdělávání v prostředí těchto dvorů a analyzuje jednotlivé oblasti se zaměřením na literaturu, hudbu a společenské chování.Poslední část práce se pak věnuje kavalírským cestám.Abstract:
Presented Thesis analyzes chosen aspects of education and social behaviour at italian and spanish renessaince courts. Work deals with educational system in the environment of that courts, reflects and analyzes some of its components. Main focus is given to literature, music and topics related to social behaviuor. Last part of thesis pays attention to cavalier ways.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jana Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GREGOROVÁ, Gabriela. \textit{Koncepce vzdělávání a společenského chování na renesančních dvorech}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2013. Available from: https://theses.cz/id/500z9d/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
GREGOROVÁ, Gabriela. Koncepce vzdělávání a společenského chování na renesančních dvorech. Plzeň, 2013. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáUniversity of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Humanities Studies / Humanities