Ondřej Moravec

Bakalářská práce

Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávění

BETWEEN FILM AND VIDEOGAME: SIMILARITIES AND DIFFERENCES IN NARRATION

Anotace:
S nárůstem mediální konvergence mezi videohrami a filmem vyvstává i otázka, v čem jsou si obě média podobná z hlediska vyprávěcích způsobů. Zatímco četné práce se věnují vizuálně-stylistickým podobnostem obou médií, cílem této práce je věnovat se právě čistě vyprávěcím technikám. Na základě dvou případových studií (filmů Na hraně zítřka /2014/ a Memento /2000/) poté práce zkoumá, do jaké míry lze videoherní …více
Abstract:
Media convergence between films and videogames is also the matter of narration techniques. While many of the theoretical studies describe and analyze the visual-stylization of both media types, the main goal of this thesis is to aim solely on narration. This thesis analyses in two case studies (films Edge of Tomorrow /2014/ and Memento /2000/) if the narrative techniques of videogames can be applied …více
 

Klíčová slova

scenáristika

Klíčová slova

počítačové hry

Klíčová slova

videohry

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

vyprávění

Klíčová slova

vypravěčské techniky

Klíčová slova

filmové postavy

Klíčová slova

filmová teorie
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 9. 2016

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 15. 9. 2016
  • Vedoucí: Helena BENDOVÁ
  • Oponent: Lucia KAJÁNKOVÁ

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 10. 3. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna