Ondřej Moravec

Bachelor's thesis

Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávění

BETWEEN FILM AND VIDEOGAME: SIMILARITIES AND DIFFERENCES IN NARRATION

Abstract:
S nárůstem mediální konvergence mezi videohrami a filmem vyvstává i otázka, v čem jsou si obě média podobná z hlediska vyprávěcích způsobů. Zatímco četné práce se věnují vizuálně-stylistickým podobnostem obou médií, cílem této práce je věnovat se právě čistě vyprávěcím technikám. Na základě dvou případových studií (filmů Na hraně zítřka /2014/ a Memento /2000/) poté práce zkoumá, do jaké míry lze videoherní …more
Abstract:
Media convergence between films and videogames is also the matter of narration techniques. While many of the theoretical studies describe and analyze the visual-stylization of both media types, the main goal of this thesis is to aim solely on narration. This thesis analyses in two case studies (films Edge of Tomorrow /2014/ and Memento /2000/) if the narrative techniques of videogames can be applied …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2016
  • Supervisor: Helena BENDOVÁ
  • Reader: Lucia KAJÁNKOVÁ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 10. 3. 2017 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna