Teaching English to Children with Developmental Dysphasia – Mgr. Simona Knopová
Mgr. Simona Knopová
Bachelor's thesis
Teaching English to Children with Developmental Dysphasia
Teaching English to Children with Developmental Dysphasia
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka u dětí s vývojovou dysfázií. V teoretické části je vysvětlen pojem vývojová dysfázie, její klasifikace a způsob práce s dysfatickým dítětem, zejména v kontextu vývojových poruch učení. Dále se práce zabývá technikami výuky u dětí s dysfázií, zejména s ohledem na výuku angličtiny jako druhého jazyka. Cílem této bakalářské práce je ukázat, že i děti …moreAbstract:
This Bachelor thesis deals with English language acquisition of children suffering from developmental dysphasia. The theoretical part explains the term developmental dysphasia, its classification and teaching methods, especially in the context of specific learning difficulties. This Bachelor thesis also deals with teaching techniques regarding children with developmental dysphasia and their English …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i9677/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Bc. Magda Sučková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková -
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Matěj Chaloupka -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Využití metody Total Physical Response ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy
Alžběta Hráčková -
Využití metody Total Physical Response k rozvoji anglické slovní zásoby u dětí předškolního věku
Lenka Gregorová -
Využití metody Total Physical Response v počátečním vyučování ruského jazyka
Jitka Jurčíčková -
Total Physical Response and Suggestopedia in Deaf Education
Vladimír Nezdařil -
Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole
Jana BŘICHÁČKOVÁ