Michaela Horáčková

Bachelor's thesis

Teaching Aids in English Language Teaching: Choosing a Textbook

Teaching Aids in English Language Teaching: Choosing a Textbook
Abstract:
The work deals with the evaluation of two different textbooks that are used for English language teaching in the ninth grade of Czech basic schools. The theoretical part describes the textbook as a didactic aid in the teaching-learning process. The main themes of the theoretical part are history, function, structure and the processing of the textbooks in sense of communicative competence. At the end …more
Abstract:
Práce se zabývá hodnocením dvou různých učebnic, které se používají k výuce angličtiny v devátých třídách českých škol. Teoretická část popisuje učebnici jako materiální didaktický prostředek v procesu vyučování. Hlavními tématy teoretické části jsou historie, funkce, struktura a zpracování učebnice ve smyslu komunikativní kompetence. V závěru teoretické části jsou zmíněny kurikulární dokumenty, především …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2012
  • Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Horáčková, Michaela. Teaching Aids in English Language Teaching: Choosing a Textbook. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education