Nina Horáková
Diplomová práce
Tvorba herecké role a záskok
CREATION OF ACTOR´S PART AND THE UNDERSTUDY
Anotace:
Zajímám se o způsoby vytváření herecké role. Popisuji hercovu práci na roli od čtených zkoušek po premiéru a práci při následujících reprízách. V procesu, v němž herec čerpá inspiraci, vypořádává se s problémy spojenými s přípravou na zkouškách, připravuje svoje tělo, sleduji, kam až sahá hercova kreativita. Zabývám se tvůrčím procesem, který začíná analýzou dramatu, odhalením základního motivu, hlavním …víceAbstract:
I am particularly interested in the ways of developing a character. The description of actor?s work on the role starting from the read-through to the premiere and acting in the following performances. Where can actors draw inspiration from, how can they cope with the problems related to their preparation at rehearsals, how can they prepare their bodies or what are the limits of an actor's creativity …víceKlíčová slova
herecké postavyKlíčová slova
herectvíKlíčová slova
divadelní záskokKlíčová slova
práce na roliObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 9. 2013
- Vedoucí: Tomáš TÖPFER
- Oponent: Jana KUDLÁČKOVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Herectví činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Pohyb jako primární herecký prostředek- jeho možný vliv na charakter postavy
Jitka Hlaváčová -
Koncepce psychologizace literárních postav na pomezí šílenství (na materiálu vybraných děl ruské literatury a literatur anglického jazyka)
Zuzana Bílá -
Ztvárnění handicapovaných postav ve třech inscenacích se zaměřením na role Vojtěcha Blahuty
Jiří Šup -
Vnímání nápojů a jejich vlivů na charakter postavy v audiovizi
Filip Šperl -
Ženské postavy v opeře Hry o Marii od Bohuslava Martinů se zaměřením na roli Paskaliny
Jana Staňková -
Nikolaj Andrejevič Rimskij-Korsakov: Opera Sněhurka se zaměřením na interpretační rozbor hlavní postavy – Sněhurky
Zuzana Čurmová -
Fiktivní postavy jako téma konceptuálně výtvarného projektu ve výuce na 1. stupni ZŠ
Daniela Křížová -
Využití metody Doc. Oxany Smilkové při práci na roli
Aneta Klimešová